Varga István

O: vezérigazgató; B: Szentendre, 1947. 08. 12.; P: Édesapja: Varga István villamosenergetikai ipari technikus, építésvezető; Édesanyja: fodrász; MS: Felesége: Vargáné Dr. Lőrincz Edit fogszakorvos és a Corvinus Egyetemen végzett közgazdász (1987); Ch: Első házasságából: István (1972), Miklós (1974), Viktor (1975), fogadott és nevelt fia Attila (1973), második házasságából: Zita Viktória (1993); E: Az általános iskolát Szentendrén végezte el 1953 és 1961 között. Középiskolába 1961 és 1965 között járt Budapesten a Villamosenergia-ipari Technikumba, ahol 1965-ben érettségizett. 1964-ben előfelvételizett a Kecskeméti Kilián György Repőlőtiszti Főiskolára. Az MHSZ-nél a 1964-65 nyári szünetben motoros kisrepülő vezetői vizsgát tett. Szülei tiltása miatt nem lehetett harci repülő. Érettségi után a Magyar Televízió technikus munkatársa lett a bevonulásáig. 1966-tól kezdődően a Kandó Kálmán Műszaki Főiskola esti tagozatának hallgatója, 4 év alatt erősáramú villamos üzemmérnöki diplomát szerzett. 1982-ig további két diplomát szerzett (makró közgazdasági területen a Marx Károly Közgazdasági Egyetemen Prof. Szirmai Péter tanszékvezetőnél). A makró közgazdasági diplomamunkáját 50 évre titkosították 1982-ben „A szocializmusból a kapitalizmusba való átmenet prognózisa”. A titkosítás indoka az volt, hogy sok politikai vezető névvel szerepelt a diplomamunkában és az érzékenységüket sértené a közzé tétel. 2000-ben sumerológiai szakot végzett a Miskolci Magánegyetemen Prof. Dr. Badinyi Jós Ferenc vezetésével.; Ca: A középiskola után 1965-1967 között 2 éves sorkatonai kötelezettségének tett eleget rádió felderítőként 1967-ig, majd tartalékos alhadnagyként szerelt le. A hadseregben alakult ki benne az a vezetési képesség, melynek civil karrierje során a következő évtizedekben nagy hasznát vette. Tehetségére, vezetői képességeire felettesei is felfigyeltek ezért a következő években többször is főtiszti rangot és katonai karriert ajánlottak neki, de ő a gazdasági életben teljesedett ki. 1967-től 1982-ig a Papíripari Vállalatnál dolgozott. Itt végigjárta a ranglétrát, az utolsó években 4 speciális felsővezető képző iskolát is elvégeztettek vele. 1977-ben önként belépett az akkori állampárt, az MSZMP helyi szervezetébe, hogy minél hatékonyabban vezethesse a rábízott gyáregységet. Így a Papírgyárban szabad kezet kapott az általa már korábban is szorgalmazott adminisztrációs leépítéshez, bértömeg gazdálkodáshoz és a gyár hatékonyabb üzemeltetéséhez. Ezzel meghaladta saját korát, mert azon kevés szocialista vezetők egyikévé vált, aki a meghirdetett 1968-as gazdasági reformmal a gyakorlatban is élni tudott. 1979-től 1982-ig a zuglói gyáregység igazgatója volt. Időközben 15 szabadalma lett, pl. az illatosított papír zsebkendő termék piaci bevezetése, polietilén és alufóliák nyomtathatóságának nagyfeszültségű és nagyfrekvenciás szabadalma fűződik a nevéhez. Még abban az évben elvált első feleségétől és mivel gyermekeit neki ítélte a bíróság ez gyökeresen átalakította életét. A család fontossága miatt olyan munkát keresett ahol minél több időt tölthetett gyermekeivel. Így lett 1982-ben villanyszerelő kisiparos, az akkori legmodernebb technológiát alkalmazva (CB rádió hálózatok szerelése, TV szatelit antenna rendszerek szerelése, Ö3, Szabad Európa Rádió és Luxemburg rádióadók jó minőségű vételéhez antenna rendszerek telepítése, Atom vezérlésű óra technológia szerelése MTA Mátra Galyatető Obszervatóriumban stb.). Munkájának gazdasági eredményeként 1982-ben vett egy – a Balatonról akkor kitiltott – motorcsónakot, ami meghatározta következő évtizedeinek irányát, mivel felismerte a vízisíelésre és a vízi ejtőernyőzésre irányuló igényt, mind a középosztály, mind pedig az élsport részéről. Ennek hatására 1984-ben megalakította a Wiking Sport GMK-t, melynek keretében vízisí iskolát alapított rendkívül nagy sikerrel 1993-ig. 1989-ban megalapította a „Magyar Dunai Yachtkikötők Egyesületét”, melynek elnöke lett. Feladatuk volt felmérni a Duna folyamon, a Mosonyi Dunán, a Sió-Csatornán a lehetőségeket yacht kikötők létesítésére. 1990-ben megalapította a „Magyar Jet Ski Szövetséget”, melynek ügyvezető elnöke lett. Főbb eredményei a magyar jet ski válogatott menedzselésével: Portugália Port EB csapat bronz, Budapest EB szervezése, csapat bronz. Akkor mindez állami támogatás nélkül saját Társasága a Wiking Sport GMK és a Varga Család finanszírozásában. 1987-ben kötötte második házasságát jelenlegi feleségével, mely harmonikus családi hátteret biztosít neki mind a mai napig, elősegítve kreativitásának kibontakozását. Még ebben az évben megírta a „Vízisí Kézikönyvet”, mely hiánypótló műként robbant be a köztudatba a vízi sport szerelmesei számára. A következő években már 4 nagy teljesítményű hajóval oktatta a vízisít és a vízi ejtőernyőzést. 1990-ben Szentendrén nyitotta meg első yacht clubját Wiking Yacht Club Szentendre néven. 1993-ban Óbudán a Hajógyári-szigeten is létrehozott egy Wiking Yacht klubbot, melyet 10 évig működtetett nagy sikerrel. Időközben 5 ilyen klubot hozott létre a Duna-parton és további 5-öt a Tisza-parton. 2003-ban a Tisza-parti klubokat eladta, a megmaradt 5 darab Duna-parti összesen 3 milliárd forintra értékelt yacht klubokat pedig családtagjai részére átadta. Több yacht kikötőt is tervezett, melyek egy része meg is valósult (pl: Győrben). Megalakította a Széchenyi Ödön nevű Magyar Hajózási és Yacht Szövetséget, melynek keretében 1997-ben a Duna-Majna-Rajna vízi úton Párizsba is eljutott. Párizsban az Eiffel torony lábánál lévő rakparton, a sétahajó kikötő lejáratához elhelyezett egy nagyméretű gróf Széchenyi Ödön emléktáblát: „Itt kötött ki gróf Széchenyi Ödön 1867-ben, aki elsőnek szelte át a Duna – Lajos csatorna – Majna – Marne folyó – Szajna transzkontinentális vízi utat.” 1998-ban Széchenyi emléktúrát vezetett Isztambulba és Rodostóba, 4 hajóval, amit hatalmas média érdeklődés övezett. A Duna folyamon a Tabula Traiana emléktáblánál megkoszorúzták a szkítai eleink által kihelyezett emléktáblát, amikor eleink a Trajanusz római császár testőrségét biztosították mind zsoldosok. Megkoszorúzták gróf Széchenyi Ödön, alias Edmond Pasa, mint egyetlen katolikus vallású tűzoltó tábornok sírját, metró állomást neveztek el gróf Széchenyi Ödönről Isztambulban. Rodostóban, végig hajózva a Márvány tengeren, megkoszorúzták II. Rákóczi Ferenc és az Atatürk török államalapító elnök szobrát. 1998-ban Londonba is 11 yachttal hajóztak el a Széchenyi Emléktúrák III. állomásaként Duna – Rajna – Majna csatorna – Rajna – La Manche csatorna – Temze útvonalon, mely útját is jelentős nemzetközi érdeklődés követte. Megkoszorúzták a Londontól északra fekvő Marlow városában épült marlowi acél hidat „Bridged with Budapest” emléktáblát helyeztek el a híd pillérén, mely a mai napig fent van. A marlowi acélhidat 1830-ban gróf Széchenyi István, mint kormánybiztos tekintett meg és rendelte meg a híd mintájára William Tierney Clarktól a budapesti Lánchíd építését és Londonban öntette a ma is a hidat tartó lánc elemeket. 2000-ban megalapította Szent László TV Zrt.-t, melyet a hatalom másfél évig engedett üzemeltetni. A kifejezetten a szakrális magyar őstörténelmet, a sumerológiát Prof. Dr. Badinyi Jós Ferenc sumerológussal és dr. Grespik László volt főispánnal vezették és a „királyi TV- és Rádióadóktól száműzött média személyiségekkel „pl. Chrudinák Alajos, Lakatos Pál, stb. megerősített MATÁV kábel csatornán hónapokon belül 30 000 AGB által mért nézőszámból 300.000 fő néző lett. Legutolsó adása a kábelcsatornán a régi „SAJTÓKLUB” ment, amikor a TV áldásos tevékenységének egy a stúdió hajóra az Árpád hídról ledobott kézigránát vetetett véget. Ennyit a magyar sajtószabadságról! 2001-ben megalapította svájci és német állampolgárságú befektetőkkel a Marina Invest LTD Társaságot, mely feladatául tűzte ki Magyarország hajózható vizeinek yachtkikötő és a korábban elhagyott tiszai mezőgazdasági kikötők létesítésének a lehetőségeit. A Társaság főépítésze gróf Széchenyi Géza (gróf Széchenyi István ükunokája) okl. építészmérnök volt, aki erre a feladatra végleg hazatelepült Németországból. Ezekben az időkben sokat utazott, több amerikai és kanadai cégnek is a disztribútora volt. 2006. január elsején nyugdíjba vonult. Ezt követően vette meg társaival Rudabányán cca. 250 hektáros bányaingatlant – az egykori külszíni bánya terület nagy részét – és a 16 hektáros területen fekvő 5 millió tonnás egykori ércdúsító meddőhányót. Terveik között szerepelt az 1984-ban bezárt rudabányai külszíni bánya újra nyitása. A korábbi Ásvány- és Ércbányák Vállalat 2500 darab 150 méteres mélyfúrása mellett célzottan 12 darab 500 méteres mélyfúrással bizonyították a cca. 7 milliárd EURO értékű kitermelhető ásványi kincs, vasoxidok, réz, cink, arany, ezüst stb. létét. A Hun Mining Nyrt.-t hozta létre 2010-ben a Budapesti Értéktőzsdén a BÉT-en, melynek később a vezérigazgatója lett. A Hun Mining Nyrt 3 évig a „BUX- kosár tagja volt”. Ezen cég legfőbb feladata lett volna a külszíni bányafejtés újra megnyitása és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra kiépítése. Kifejlesztettek a Paks 2 atomerőmű építéséhez sugárvédő nehézbeton alapanyagot – magnetit és báriumszulfát alapanyagokból – Baritmix védjeggyel ellátva nemzetközi szabadalmaztatással. Sajnos a nemzetközi és hazai politikai csatározások miatt már 13 éve húzódik a Paks 2 atomerőmű építése és a Paks -2 részére milliárdokból kifejlesztett sugárvédő nehézbeton alapanyagot nem tudták eladni, így árbevétel hiányában a Társaság csődbe került, kizárták a BÉT-ről és felszámolták. 2018-ban egy frankfurti Deutsche Banki hiteltárgyalás során kezébe adták a „Börzsöny aranybánya nyitás hitelkérelmét” a 1995-ös a Lone Star Kft. – Farkas István és fia okl. bányamérnök cégtulajdonos és ügyvezető – által beadott kutatási anyagot. Ez a nap megváltoztatta a további életét, mert olyat olvasott a banki kockázatkezelés által hitellel támogatott Börzsöny aranybánya nyitási projektben – amit Magyarországon eddig elhallgattak: a Világ legnagyobb aranykészletével rendelkezik. A Börzsöny hegység egykori cca. 65 millió éves vulkán – aranyvulkán – hegység 45 km² területen a föld alatt 64 méter mélységtől 2000 méter mélységig – vélelmezve – cca. 9000 tonna termés arany és cca. 9000 tonna termés ezüst bányászható ki, cca. 500-550 milliárd EURO értékben cca. 35-40 év alatt, a koncessziós bányászati engedély alapján. Sajnos az aranybányát felfedező Farkas István okl. bányamérnök és a fia tragikus hirtelenséggel elhunytak és a börzsönyi arany bányászati kutatási projekt félbe maradt 2001-ben. A sors fantasztikus fintora az, hogy Varga István az elhunytak unokaöccse, aki tovább viheti 2018-tól – az apport útján 23 évig elzárt – auditált kutatási projektet.; WaCW: „Vízisí Kézikönyv” (1987), kiadója az OMIKK; 1992-ben írta a „Sporthajósok Kézikönyve a Duna magyarországi szakaszáról” című könyvet, melynek példányait dr. Antall József miniszterelnök Frankfurtban a Duna – Rajna – Majna csatorna megnyitásánál mondott nyitó beszéde után a jelenlévő állam- és kormányfőknek, valamit a protokoll résztvevőken ajándékozott. A német és magyar nyelvű kiadvány megnyitotta Magyarország felé a nemzetközi yacht turista hajókat a Rajna – Duna – Majna csatornán keresztül a magyar Dunára. A könyv kiadója: a Magyar Yachtkikötők Egyesülete. 1999-ben írta meg a „HABLEÁNY” könyvet, mely a gróf Széchenyi Ödön 1867-es Budapest – Párizs Hableány hajóút hajónaplóját tartalmazza és a Széchenyi Yacht Egylet párizsi, isztambuli, rodostói és London-marlowi emléktúra leírásait mutatja be, reprezentatív bőrkötésben. A könyv kiadását a Milléneumi Kormányhivatal anyagilag támogatta. Készülő könyve – várhatóan Bécsben kerül kiadásra 2024 tavaszán – a „Szabadkőművesek versus Börzsöny aranybánya 1847-2023”, alcím: Börzsöny aranybánya nyitás véres történelme.; Aw: Papíripari munkássága során 5 alkalommal volt kiváló újító és 2 alkalommal kiváló feltaláló és további 3 alkalommal kapta meg a könnyűipari szakma kiváló dolgozója címet minisztériumi szintről.; Ach: Rendkívül büszke 5 gyermekére, és jelenlegi 9 unokájára, melyek száma 2023 végére várhatóan 11 főre gyarapodik. A Papíripari vállalatnál eltöltött évek során végrehajtott korszerűsítései, létszám racionalizálásai és szabadalmai is büszkeséggel töltik el. Büszke az általa szervezett Széchenyi emléktúrákra melyek akkoriban a sajtó érdeklődésének középpontjába álltak.; LS: középfokú angol, felsőfokú német nyelvtudás; H: Hobbija a vadászat, az őstörténelem kutatás, művelődés, a bányászati kutatás.; RoS: Sikerének titka a családja által biztosított harmónia és hogy elfogadja a felső, isteni a Teremtő principium iránymutatást és alkalmazza azt a mindennapok során.; Web: www.vargasinvest.eu

A foglalkozási csoportok kódja szerint az Ön életrajza a következő besorolást kapta:
Business and Economics

 

Szólj hozzá

Kérjük lehetősége szerint támogassa kampányunkat!

Ft
Select Payment Method
Personal Info

Credit Card Info
This is a secure SSL encrypted payment.

Donation Total: 10.000Ft

Autós galéria

Kihelyezett plakátok